Förra inlägget..

Förra inlägget var från gårdagen.. Jag bloggar oftast på mobilen och den krånglar som tusan hela tiden. Speciellt med bilder. Ibland går det jätte bra att lägga ut i bilder och ibland går det inte alls.

Torsdag:
Sebastian var helt feberfri och pigg som en lärka imorse så han fick gå på dagis idag. Vilket han vart överlycklig över! Jag, Linus och barnen passade på att åka till dollarstore för att fixa lite inför Sebastians kalas. Vart lite tallrikar, muggar, ballonger mm. Imorgon ska jag handla hem allt som behövs för att börja baka. Tycker de är mysigast att ha hemlagat fika på barnkalas.. Även om man kan köpa nån "färdig" kaka :)
Ska göra en marsipan tårta och en daimtårta har jag tänkt. Till barnkalaset blir det nog en vanligt, hedlig gräddtårta. Tror det uppskattas mest av barnen.

Hemma sen har jag städat en massa. dammsugat, skurat, dammat alla ytor, fönsterbrädor, skurat och dammat varje vrå i badrummet, sorterat och laggt bort urväxta barnkläder och skurat varje skåplucka i köket. Plus den vanliga tvätten. Just nu väntar jag på att maskinen ska bli klar så jag får hänga sista tvätten för idag. Alla leriga och skitiga ytterkläder som förhoppningsvis är rena och fina nu :P PUH! Men nu luktar det rent här hemma ;)

Kl är nu 20:15 och alla barnen sover och Linus är på bandy. Jag kollar på lyxfällan. Alltid lika intressant pogram!

Imorgon är det fredag. Hoppas på finväder så vi kan ta en promenad ner på Orsa till lekplatsen. Sebastian har tjatat så att få leka där.

Bye bye



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0