Disk

Klockan är snart 22 och de betyder att det snart är läggdags för mig. Ska man orka gå upp kl 05 någonting så lär man lägga sig i tid ;)

Efter att barnen hade lagt sig så har jag kollat på några unga mödrar avsnitt. Jag blir så otroligt känslosam när jag ser denna mammor. De flesta av dom har socialen hack i häl och studera allt de de gör och inte gör med sina barn. En tjej som det handlar om nu ska få liv att lämna bort sin dotter på 1,5 år. Socialen ska tvångsomhändata henne. Marwin är snart. Så gammal och jag kan inte ens tänka mig hur det skulle kännas att någon tog honom från mig. Kan man verkligen överleva något sånt? Nog för att det måste finnas grunder till varför socialen vill göra något så drastiskt. Men hur pass stora är dessa grunder? Hur stor insyn i deras liv och i tjejens roll som mamma har dom för att besluta något sånt?

De väcker många funderingar.. De stod i rapporten från soc att barnet var smutsigt. Vilket barn är inte de? Att mamman inte var närvarande för dottern, hur vet dom de? Och att dottern var under stimulerad. Dottern på 1,5 år går, pratar (i den mån ett barn på 1 år kan), äter bra mm. Utifrån de man ser när man följer deras vardag i serien så kan iaf inte jag förstå hur socialen tänker. I det flesta fall så tror jag iaf att barnen har det bättre med sina riktiga föräldrar.. Observera (de flesta)

Nog om det. God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0