Lördagen..

Dagen igår var en sån där bra dag då man känner så mycket energi och lycka. Självklart är jag lycklig varje dag men vissa dagar när allting flyter på med glada barn, fint väder och lite sån saker så kan man känna sig som den lyckligaste människan i världen! :) och de är en underbar känsla.

På morgonen åkte jag och fixade i stallet och red Adde. Han var jätte snäll.. Dock väldigt slö. Han hade nog träningsvärk efter Malins hård pass dagen innan ;) efter de åkte jag hem och duschade och gjorde mig klar för att åka till marknaden. Med oss hade vi även barnens kusin Filip. Så 4 barn hade vi med oss. Och herregud vad folk glodde! Man kan ju undra vad dom funderar på.. Är vi för unga för att ha 3-4 barn eller var det något annat? Fick lite roliga kommentarer också från folk. En jobbar kompis som frågade om vi skulle ha en till och om vi satsade på att bli som familjen annorlunda?!.. Är 3 barn verkligen så mycket nu för tiden? Förr var det en liten familj men ny verkar de som att vi är i klass med familjen annorlunda. Misstolka mig inte nu, jag älskar det programmet och jag avgudar de mammor och pappor som är med där. De är där ifrån dom jag får extra styrka och energi när jag tycker de är mycket med mina 3 :) "om dom kan med 10 ungar, kan jag med bara 3". Men jag skulle inte vilja ha 10 barn själv. Men OM jag skulle vilja de, varför är folk så brydda ut i det?
Sen gick jag en till rolig kommentar.. En tjej som jag inte träffat sen jag innan jag fick Marwin. Hon tittar på mig helt förundrande och granskar mig från topp till tå och säger " - men.. Har inte du fått 3 barn?! Hur kan du vara så smal?"
Ja?.. Har inget bra svar på det men för dom som tror att man blir tjockare och tjockare för varje barn tycker jag kan läsa på lite. De har ingenting med hur många barn man har som gör de. Tex den klassiska frasen/ursäkten när någon har gått upp i vikt -jag har ju fött barn.

Aja nog om de. Idag kommer bli en fin dag så vi ska tillbringa så mycket tid vi kan ute.

Ha en trevlig söndag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0